Olen huomannut itsessäni piirteen, johon en ole ennen huomannut kiinnittää huomiotani. Nimittäin pystyn repimään nostalgiaa lähes tyhjästä. Löysin tänään kynän. Toimivan kuulakärkikynän. Se oli tehty vaaleanpunaisesta glittermuovista, unohtamatta siinä killuvaa sydäntä. Olin joskus kypsässä yhdeksän vuoden iässä kirjoittanut tällä Polluxista tulleella kynällä Polluxista tulleeseen päiväkirjaan. Ei muuta kuin vanhaa päiväkirjaani lukemaan! Nostalgiapuuskassani selasin lähes koko kirjan läpi. Ihan pakko saada kopioida tähän muutamia kohtia. Kirjoitusvirheine kaikkine, tottakai. Mikä napero olen ollutkaan! Nykyajan lapset leikkivät jotain vitun ihkui teinei.

Nimi: Pirita T
Syntymäpäivä: 1.11.1994
Horoskooppi: Skorppiooni
Hiusten väri: vaalea
Pituus: noin. 130 140 cm
Silmien väri: Sini vihreä
Parhaat puoleni: Hyvä arpa-onni
Tärkein muistoni: Ensinmäinen ratsastus kertani!
Lempiheppani: Ruusu, Rosie ja Joonas, Ronja ja Sharma

Runo: Moffin päiväuni
Moffi tuli koulusta, niin väsyneenä kuin eilen Oulusta.
Hän sohvalle lösähti, tyynyn tipautti.
Hän uneen vaipui, väsymys siinä samassa haihtui.
Moffi näki unta, niin kaunista ja kiireetöntä.
Hän tallilla oleili, erästä kimoa silitteli.
Kun tunnille kuulutettiin, hän ruunikon sille valmisteli.
Moffi pihalle astui, ja ruunikon selkään nousi ja istui.
Hän kentälle ohjasi, samassa hän heräsi...

Ma 28.7.2004
Kiva päivä! Jotain tapahtui, mutta en muista enempää...

To 1.8.2004
En enää muista mitä "nyt" tapahtui".

Pe 2.8.2004
Okei, OKEIJI Kirjotan joskus.

La 3.8.2004
Tänään menin uudelle tallille. Ennen olin ratsastanut vain pienel ponil. Nyt ratsastin suomenhevos ruunal. nimelt Kavaljer. Kamuks kutsutaan.

Ti 3.8.2004
Oltiin Kokkolassa. Mulle ostettiin vyö. Luce, (HÄMÄHÄKILLÄ) on poikasia. Rooster, (PETRI) kopautti luutaa maahan niin sielt tuli Luce + 1000000 poikasia! OLIN myös ratsastamassa! Ratsastin Joonaksella, Maneesissa.

To 5.8.2004
Rooster on täysin tyhmä! "Heitti" mut kiikusta. Muuten eilen tuli polluxin Kerholehti. Oltiin kylällä vähä ostelemassa. Mulle ostettiin pinkit housut ja jonkn väriset sortsit. Oltiin myös uimassa pitkällä järvellä.

Pe 6.8.2004
ensin hyvät uutiset: Oltiin uimassa pitkälläjärvellä. Ja sitten huonot uutiset: Summeri loppui täksi kesäksi. Olin n. 1,5 h (OHO!) polluxin sivuilla. Me peruutettiin seuraava paketti. Höh!

To 12.8.2004
Koulu alkoi! Tosi tylsää! On asiassa hyvätkin puolet: Ansku on koton. Koulust tuli vähä laskuja läksys. Olin myös Rosalla (Rosa=Rosaliini=kaverini). Sit oltiin Kokkolassa.
(Muuten olen meidän luokan surkeinpia matikassa!)

La 14.8.2004
Olin peruna-askartelu "kurssilla". Tein neiti Perunan ja leppäkertun sukulaisen, ja "Muotteja". Me tehtiin pirtelöö. Katsoin tänää Ateenan Olypmialaisia. Nyyh! Huomenna kuulemma sataa! Eiiih! Poni cup!

Ke 18.8.2004
Töp! Typerä päivä! Ei mitään ilon aihetta! Hyh! Hyh Hy! Tai on yks ilon aihe..... Sen nimi on: Kässätunti. Kiva tunti. HihHihKihHik!
T. Koululainen

Ma 23.8.2004
Ansku oli sairas ja me käytiin Kokkolassa. Tyhmä päivä! Yksi elämäni tyhmimmistä päivistä. Meille ostettiin toinen Digiksi DIGIBOKSI ja Kännykkä.

Tuorein kiinnostuksen kohteeni: YKSIN ratsastus

Laulu: Espanja-Suomi-Espanja
Si otan Sello'n. ja Postal'lin lähetän.
"Hola" kirjoitan Postal'liin.
Gracias, sulle Correo-neiti,
Hasta luego, pian taas!

Tyhmä isoveljeni!: Runo:
Mun tyhmä isoveli kiusasi, se hirvitys kättäni veti!
Sitten mä äidille ilmoitin, kiusaus jatkuu vieläkin.
Nyt se sanoin loukkasi mua, ja Ratteliks hakkui pilkaten.
Kohta varmaan hiuksista vetää, arvasin aivan oikein SEN!
Sitten kun äiti väliin tulee, isoveli tietenkin pakoon lähtee.
Torut saan niskoilleen! Kiitos tyhmä isoveli!

Su 5.9.2004
Aika musta päivä. Olin ratsastamassa. Ratsastin Kamulla. Olin Anskulla ja sinne tuli "anskun" soitosta muutamia kavereita. Gimmel, mun lempi bändi, lopetti! MIKSI!? =(

Ke 15.9.2004
Jihuu! Olin askartelukerhossa. Siellä tehtiin neljällä lettiä. SITTE tänne meidän kyläämme tuli joku Harry Potter-elokuva (SE OLI AZKABANIN VANKI SINÄ TIETÄMÄTÖN LAPSI!!!!) Se oli aikasta hyvä!

Su 10.9.2004
Help! En muista mitään! No oli tylsää! "Röh Röh" *Suu on kuiva*

Ti 21.9.2004
Mulla oli koulua kolmeen. En muista muuta. Tässä on, Kiinalaisia kirjaimia. (Jotain epämääräistä suherrusta, joka ei ole kiinalaista nähnytkään)

Runonen: Moffin baletti
Moffi käveli kadulla, kuin nuorallatanssija narulla.
Kassi heilui kädessä ja hätisteli samalla kärpäsiä.
Moffi saapui hallille, ja tyrkkäsi penkin mullinmallille.
Moffi sisään asteli, ja hiellä muita kasteli.
Hän puki balettiasun päälleen, ja asteli lavan eteen.
Sitten balettitunti alkaa, Moffi hyppi tasajalkaa,
pyörähdykset, kiekurat, jalan nostot vaikeat,
Moffi alkaa tajuta, baletin saloja.
Tunnin jälkeen kotona, Moffi toistaa kiekuroita.
Niin alkaa tanssi syntyä...

Kuukautta myöhemmin

On esitys, Moffi saa esittää tanssinsa.
Moffi aloittaa tanssinsa, vaikeasta kiekurasta,...
Esitys hyvin meni, loppu asento läheni...
Moffi loppuun vaa'an tekee, silloin häneltä tasapaino menee...
Moffi kaatuu nokallensa,
siinä hän nokkansa menettää.

Huom. Moffin innostun balettiin EI mene...

Merihevonen Runo:
Mikä hevonen elää vedessä?: Merihevonen.
Minkä harja hulmiaa?: Merihevosen.
Mitä Merihevonen tekee?: En tiedä, selvitä itse!

Yksisarvinen Runo:
Millä on sarvi?: Sarvikuonolla,
Mikä on HEVONEN, jolla on sarvi?: Yksisarvinen
Mitä se tekee sarvella?: Yksisarvista ja sarvikuonoa ei voi yhdistää...

Sateenvarjo + siili = toivotonta!

Ke 13.10.2004
Pelailin Tallitytöt 2! Se tuli EILEN! JEEEE! Petja on pelkuri! Se ei edes uskaltanut avata ovee tuntemattomalle. Mä jouduin mennä! Siel oli joku nainen joka antoi uskovaisten lehde ilmaseks!

Su 17.10.2004
Wau! Me mentiin Kannukseen. Äiti oli salaa tilannu mulle Ratsastusajan. Sain RASKAANA olevan Ronjan! Menin melkein YKSIN!

Su 31.10.2004
Meillä oli mun kummit ja viisi kuukautinen Milla-tyttö. Petri ja Petja riiteli niin, että Petja tuli huoneesta ilman Paitaa! (Meilläkö muka erikoinen perhe?)

Laulu: kaukana kerran kuusesta
Kaukana kerran kuusesta
lensi pikku orava.
Oravalla nimi on
on ollut aina Verraton!
Verrattoman kaveri on
on ollut aina Onni.
Onnin kaverin nimi on
on ollut aina Verraton.
Kaukana kerran kuusesta
lensi pikku orava.

Laulu: aikojen alussa
Aikojen alussa
KIIIISSA hyppäsi pöydälle.
Elämän alussa
KIIIISSA hyppäsi pöydälle.
Aikojen alussa
KIIIISSA hyppäsi pöydälle.

On muussia nakkia penkeillä kakkia vauhdissa Vandaalit.
- Koittakaajo hiukan hillitä sitä rakkia sehän syö jo sandaalit!

Jeko uneksi!
Jean todisti!
Jako Makasi!
Jeto Mekkasti!

Näihin tunnelmiin päätän tällä kerralla tämän kirjoituksen. Otsikko itseasiassa ei liity tämän päivityksen sisältöön millään tavalla (en ehtinyt päästä sinne asti), mutta se on vaan niin hieno, joten se saapi jäädä.